Piloti Itálie

10. září 2007 v 19:19 |  Piloti
ITALŠTÍ PILOTI



Francesco Baracca

Jméno a Příjmení:
země:
hodnost:
sestřely:
datum narození:
datum úmrtí:
Francesco Baracca
Itálie
Maggiore
34
9.května 1888
18.června 1918


Francesco Baracca byl s počtem 34 vítězství italským esem es. Studoval ve Florencii, roku 1907 vstoupil do armády a 5 let sloužil u jízdního regimentu. Roku 1912 začal Baracca letecký výcvik na strojích Nieuport a Hanriot. Když roku 1915 vstoupila Itálie na straně Spojenců do války, byl Baracca zařazen na hranice (Udine), kde létal s letadlem Nieuport 10. Roku 1916 již Baracca létal na modelu Nieuport 11, díky opakovanému zasekávání kulometů ale stále neměl na kontě žádné vítězství. S tímto novým letadlem dosáhl Baracca prvního vítězství v dubnu 1916, kdy sestřelil rakouské letadlo Aviatik. O rok později, v dubnu 1917, získal Důstojnický kříž vojenského řádu Savoje a vylepšené letadlo SPAD VII. Převzal velení 91.a frontové Squadrilie (eskadry) na istranské frontě a krok za krokem zvyšoval počet svých vítězství, přestože v roce 1917 Itálie utrpěla katastrofální porážku u Caporetta. V březnu 1918 Baracca převzal nejvyšší italské vojenské vyznamenání, Medaglia d'Oro al Valore Militaire. I když jeho Squadriglia obdržela roku 1918 nové SPADy XIII se dvěma kulomety, Baracca pokračoval v létání na SPADu VII s jedním kulometem. Zjistil, že jeho lehký a na míru upravený letoun je lépe ovladatelný, než nové, těžší SPADy s větší palebnou silou.
Baracca byl tak trochu hejsek, který zapadal do stereotypu italských letců, popisovaných slovy neznámého pracovníka Červeného kříže: "... nejodvážnější bastardi na světě... zbláznění do holek, vína... v uniformách to byli grandi a smrděli jako kurva z Kansas City." Baracca popisoval idylický život: "... převeleli nás z tohoto překrásného místa... bydleli jsme ve velice fajnové vile, jen tři kilometry od letiště, kam jsme jezdili ráno autem a v poledne zpátky na oběd... Mám vlastního koně a začínám se s velkou chutí učit jezdit..." Naprosto typicky zvolil Baracca za symbol odvahy a dravosti své jednotky Gryphona, lva se sokolí hlavou.
Na svůj poslední let vzlétl Baracca 18.června 1918. Průzkumná skupina nakonec nalezla Baraccův spálený SPAD a jeho tělo poblíž s prostřelenou hlavou. Jeho poslední let zůstává zahalen tajemstvím. Baraccovo motto se zase jednou neočekávaně potvrdilo: "Pokud jsi dobrý bojovník, jedna zbraň je víc než dost."
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Aktuální články

Reklama